F.A.Q.

Hoe stellen jullie de adviezen voor de cliënten op?

Bij het opstellen van ons advies stemmen wij alles af op het individu en is alles maatwerk.

Wij denken niet in oefeningen, maar in het uitvoeren van een bepaald patroon met een bijbehorende spierspanning. Is een squat een goede oefening voor je bovenbenen? Wellicht. Zijn er betere opties voor spiergroei? Zeker weten! Vind je een squat alsnog leuk om te doen en wil je hem graag in je schema? Prima, maar het is niet verplicht! Een leg press kan namelijk voor een persoon met lichte onderrug of knieklachten veel beter uitpakken op de lange termijn. Het gaat erom dat het schema persoonlijk en leuk is voor de cliënt om vol te houden. De lange termijn visie staat altijd voorop.

Wat houden de check-ups precies in en hoe gaat het in zijn werk?

Dit zijn de fysieke contactmomenten die plaatsvinden op ons kantoor aan de Hofveld 8 in Apeldoorn. Tijdens deze check-up van een half uur bespreken we het volgende:

  • Hoe de afgelopen periode is gegaan;
  • Wat is jouw progressie geweest;
  • Wat zijn de punten waar je tegenaan loopt;
  • Wat gaat goed;
  • Wat kan beter

We kijken hierbij ook voornamelijk naar hoe goed je in je vel zit, je stressfactor en de kwaliteit van je slaap. Verder kijken we naar de data die je hebt bijgehouden zoals je gewichtsverloop en mogelijk huidplooimetingen. Data is een cruciale tool om meetbaar te maken of het advies moet worden bijgesteld of aangehouden kan worden. Maar bovenal is het belangrijk hoe jij je voelt!

Is er ook een soort handleiding voor de mensen die starten?

Alle essentiële informatie en veel gestelde vragen om jou coaching traject tot een succes te brengen hebben we verwerkt in een startgids. Hier staat alles in van training tot voeding en van supplementen tot stressmanagement. We raden iedereen die start ook aan dit goed door te lezen.

Hoe gaan jullie om met dringende vragen bij het begin van het traject?

In onze ogen zijn de eerste 2 weken enorm belangrijk voor de rest van het traject. Snap je iets niet en kan je niet verder, maar je eerstvolgende check-up is pas over een week? Dan is het wel net zo handig dat je je coach kan bereiken en je uit de brand kan helpen.

Naar aanleiding van het adviesgesprek met een berg aan informatie en je nieuwe schema’s, begrijpen wij heel goed dat het allemaal niet in één keer landt. Daarom kiezen wij ervoor om onbeperkt WhatsApp contact te hebben met je coach in de eerste 2 weken, zodat je op een juiste manier start aan jouw verbetertraject. Buiten het advies dat we opstellen, reiken we je ook een startgids aan. In deze startgids zal je alles vinden om jouw coachingstraject succesvol te starten!

Wat als ik geen progressie boek?

Op basis van bovenstaand kunnen wij resultaat garanderen. Houd je je aan je advies en volg je de tips en tricks van je coach op, dan durven wij met zekerheid te zeggen dat we samen je doelen kunnen behalen. Hierbij ligt de verantwoordelijkheid van het behalen van je doelen natuurlijk bij je zelf. Jouw inzet bepaalt je resultaat. Ga niet nog ff een paar setjes extra doen voor die gekke pomp in de gym voor een leipe insta-story, want dit kan vaak meer kwaad dan dat goed voor je is.

 

Kies je ervoor om toch elke week je kop eraf te zuipen, dan weet je ook wat hier de consequenties van zijn. Betekent dit dat je nooit meer je kop eraf kan zuipen? Natuurlijk niet! Dit kan zelfs in een afvaltraject zonder in te leveren op resultaat. Je moet in dat geval alleen tactisch omgaan met de situatie. Hoe je dat doet, leren we je met alle liefde!

Wij helpen je, bieden je handvaten en zijn een aanspreekpunt voor alle vragen die je hebt. Samen naar de beste versie van jezelf! Check hier ook de resultaten pagina om de succesverhalen van onze cliënten te lezen.

Wat is jullie achtergrond en waar baseren jullie de trainingsprincipes op?

Het My Lifestyle Plan team heeft kennisontwikkeling hoog in het vaandel staan. De coaches hebben dan ook de cursus van Menno Henselmans met de naam Henselmans PT course gevolgd. Deze opleiding is puur gericht op de wetenschap op het gebeid van voeding, training en lifestylefactoren zoals slaap, stress en de psychologie van diëten. Voor de kenners onder ons heet deze science-based stroming de Bayesian Bodybuilding stroming. Verder hebben wij binnen het team ook een diëtist van het Gelre Ziekenhuis in Apeldoorn.

“Suikers zijn slecht voor je!” Oh ja? Uit welk onderzoek heb je deze wijsheden gehaald? Ons advies, trainingsschema en dagmenu zijn gebaseerd op wetenschappelijk onderbouwde studies en ervaringen uit de praktijk. Hierbij kan je er vanuit gaan dat alle bro-science die je in de sportschool hoort getackeld kan worden. Wij zijn niet van het fenomeen “Shock the muscle” en trainen tot falen. We snappen heel goed dat je de weg namelijk compleet zoek bent in deze wondere wereld van voedingsfabels en sport clichés. Geïnteresseerd in meer informatie? Klik dan hier om te zien welke certificering wij hebben.

Ik heb blessures. Kan ik nog steeds bij jullie terecht?

Tijdens de coaching ligt de prioriteit tijdens het uitvoeren van je trainingen op wekelijkse progressie én het pijnvrij kunnen uitvoeren van je oefeningen. Heb je last van je schouder tijdens het uitvoeren van een bench-press geef het dan aan bij je coach, zodat we samen kunnen kijken naar een passende vervangende oefening. Het traject is bij ons dan ook altijd dynamisch en het trainingsschema kan per situatie kan worden bijgesteld.