Training

Lat prayer

By October 13, 2021 No Comments

Een oefening waar men vaak een haat-liefde verhouding mee heeft. En terecht… De uitvoering kan nogal lastig zijn om de activatie in de juiste beoogde spier te voelen. Wanneer goed uitgevoerd is dit echter een oefening die niet te missen is voor maximale spiergroei van je lats ✈️

Uitvoering:

  1. Gebruik een kabel, v-bar of rechte stang
  2. Leun naar voren met de armen volledig gestrekt (Rond de 180 graden). We willen het stretch-mediated hypertrophy principe najagen.
  3. Behoud tijdens gehele beweging constant spanning op je lats
  4. Trek de kabel richting je heup terwijl je torso naar achter beweegt
  5. Je ellebogen zouden in één lijn naast je torso moeten eindigen
  6. Herhaal deze beweging in een vloeiend ritme

Belangrijk:

– Zorg voor een goede stretch op je lats wanneer je de lats op lengte hebt, maar verlies geen spanning!

– GA. NIET. HARKEN! Haal de kracht uit de spier, behoud je vorm en ga niet compenseren met andere delen van je lichaam!

– Laat je armen niet meer dan 180* Boven je hoofd gaan. Hier kunnen je lats geen kracht meer leveren en verlies je ook de spanning op die spier.

Handig om te weten: de lat prayer activeert ook de lange kop van de tricep. Het is dus niet gek als je deze in een bepaalde mate bij de lat prayer voelt.

Leave a Reply

© My Lifestyle Plan 2018