LeefstijlVoeding

Calorieën tellen

By July 24, 2021 No Comments

Nu wil jij afvallen, je vetpercentage verlagen, op gewicht blijven of spiermassa aankomen. Wat hebben al deze doelen gemeen? Je moet weten wat je energieverbruik is. Afhankelijk van je doelstelling wil je dan je calorie inname bepalen.

Om erachter te komen hoeveel kcal je (ongeveer) binnenkrijgt is het tracken met een voedingsapplicatie een geschikte methode. Vooral wanneer je net nieuw bent met voeding en fitness en je altijd “maar wat deed”.

Uiteindelijk wil je zonder voedingsapp je calorieën tracken en wil je je doelen kunnen behalen door “ad libitum” te eten. Want zeg nou eerlijk: wie heeft er zin om de rest van zijn leven alles af te wegen en bij te houden in een app?

Om op dit punt te komen, zal je tijd moeten investeren in het tracken van je voeding met bijvoorbeeld een app. Het doel van tracken met een voedingsapp is heel simpel: product kennis op doen, besef en bewustzijn creëren. Waar zitten veel calorieën in? Wat zijn tactisch handige keuzes? En wat voor voeding kan ik innemen, zodat het in lijn ligt met mijn doelen.
Het kan best een tijd duren voordat je genoeg productkennis hebt om zonder applicatie je voeding te kunnen tracken. Wees dus niet ongeduldig en verwacht niet na een maand dit al te kunnen. Geef jezelf daar minstens een jaar voor. Oh ja, en ook daarna zal het niet altijd van een leien dakje gaan. Met vallen en opstaan! 🙂

De sleutel tot duurzaam resultaat en onafhankelijkheid is in bijna alle gevallen het opdoen van kennis. Als jij geen idee hebt wat er nou in het eten zit wat je tot je neemt kun je geen bewuste keuzes maken. Dat is alsof je naar het benzinestation gaat en blindelings wat en een hoeveelheid in je auto gooit. Dit doet niemand, toch? Dus waarom zou je dat nou wel met je lichaam doen?

Resumé:
1. Gebruik een applicatie om je voeding te tracken.
3. Zorg dat je kennis opdoet over de voeding die je tot je neemt – Weet wat je eet.
4. Zorg dat je progressie boekt en dichter bij je doelen komt.
5. Na een flinke periode tracken, probeer eens over te gaan naar 1 x per week tracken en hiermee je lichaamsgewicht te onderhouden.
6. Trial & error > merk je dat dit niet lukt, ga dan nog een periode met een applicatie tracken en bouw het vervolgens weer af.
7. Oefening baart kunst en hoe vaker het mis gaat, hoe beter je weet hoe het niet moet 😉

Dit is jouw sleutel tot duurzaam resultaat!

Leave a Reply

© My Lifestyle Plan 2018