Het beste legale supplement voor het verbeteren van de krachtproductie!

Wat is creatine?
Creatine speelt een belangrijke rol bij het leveren van energie bij korte inspanning. Dit heeft te maken met de voorkeursbrandstof van je lichaam, wat bij piekbelastingen zoals krachttraining voor
de eerste 10-30 seconden het creatine-fosfaat-systeem is. De naam zegt het al, creatine speelt hierin
dus een rol. Meer hiervan hebben = meer brandstof in kunnen zetten tijdens je set waarin je aan het knallen bent.

Vorm van creatine
Gebruik creatine monohydraat in poedervorm. Dit is de enige vorm van creatine waarvan wetenschappelijk onomstotelijk is aangetoond dat het werkt. Heb je maag of darmklachten, dan kun je gemicroniseerde creatine nemen. Andere fancy benamingen van creatine waarbij de prijs x 10 is, is allemaal bullshit en marketing. Wees geen dief van je eigen portemonnee en kies de poedervorm.

Dosering
Een inname van dagelijks 5 gram zolang je een hartslag hebt. Buiten de voordelen betreft sportprestaties heeft het ook voordelen voor niet sporters. Mocht je geïnteresseerd zijn waarom en hoezo, stuur ons dan een dm! Vooraf laden KAN, maar de voordelen zijn minimaal. Dat je aan de schijterij raakt is meer aannemelijk, wij adviseren het daarom ook niet, tenzij je graag vriendjes bent met de wc. Dag creatine gemist? Geen ramp, gewoon de volgende dag weer lekker verder gaan waar je gebleven was.

Feiten/Fabels
– Een periode stoppen met creatine is NIET nodig
– Creatine zorgt niet voor kaalheid – Creatine veroorzaakt geen kramp, te weinig water drinken wel – Creatine is niet slecht voor je nieten. Enkel wanneer je een bestaande nieraandoening hebt kan creatine voor problemen zorgen. – Bij creatine gebruik heb je een hogere vochtbehoefte. Krijg je te weinig vocht binnen kan het wezen dat je opgezwollen raakt van het drinken van te weinig vocht en je wellicht wat hoofdpijn ervaart. Uitdrogingsverschijnselen hebben hetzelfde effect, denk maar eens na de
dag na een avondje flink zuipen… Juist, dat gevoel

Leave a Reply